התחרות היוקרתית הבינלאומית מפתח הזהב

חיים כץ No Comments on התחרות היוקרתית הבינלאומית מפתח הזהב

ארבע תלמידות בקונסרבטוריון רון שולמית זכו בתואר הנחשק של "מפתח הזהב" ועוד משתתפות אחרות בתארים נוספים אחרים • במשלחת השופטים הבינלאומית הביעו את התלהבות מהביצועים המוזיקאליים של התלמידות החרדיות, "אמנם רק בתחילת נשות האימון שלהן, וכבר יש כאן יכולת מוזיקאלית גבוהה ביותר"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תלמידות קונסרבטוריון רון שולמית כבשו את הפסגה בתחרות הבינלאומית 'מפתח הזהב' שהתקיימה בירושלים באופן מיוחד לבנות הקונסרבטוריון באווירה חרדית. מדובר בתחרות מוסיקה עולמית מוכרת ויוקרתית הנודדת בערים ובמדינות שונות בעולם אשר מחלקת לנערים מצטיינים בתחומי המוזיקה שלל תארים ע"פ דירוג הביצועים. תואר "מפתח הזהב" כשם התחרות הוא הנחשק ביותר, ובארץ ישראל הוא ניתן אחת לשנה בתחרות מרכזית למגוון מרכזי המוזיקה הגדולים בעיר תל אביב. באופן ייחודי החליטו בצוות השופטים לאפשר מעתה קיום תחרות מיוחד גם לתלמידות הקונסרבטוריון החרדי "רון שולמית" אשר מקומו בשכונת הר נוף ירושלים. התחרות הבינלאומית "מפתחות הזהב" נוסדה בשנת 1992 ביוזמת ארגון צרפתי עולמי להאדרת המוזיקה ותוך זמן קצר הפכה התחרות לאייקון של התחרויות המוכרות למוזיקאים צעירים בצרפת.

בשנים האחרונות יצאה התחרות מגבולות צרפת והיא מתקיימת במדינות נוספות בהן ארצות הברית, גרמניה, בולגריה ומרוקו והחל משנת 2013 מתקיימת גם בישראל. הרעיון לקיים את התחרות השנה גם בקונסרבטוריון "רון שולמית" הגיע בעקבות השתתפות וההישגים המרשימים של התלמידות בנגינה מקצועית.

הביקור המיוחד של צוות שופטי התחרות היוקרתית מהעולם, לא היה רק זה לבד מרשים לכשעצמו, אלא בעיקר תוצאות התחרות שהפתיעו את כל המנהלים והנוכחים שלכך לא ציפו: ארבע תלמידות קטפו לאחר התחרות את התואר הנחשק של "מפתח הזהב", ועוד משתתפות אחרות בתארים נוספים אחרים. במשלחת השופטים הבינלאומית לא הסתירו את התלהבותם הרבה והמרשימה מהביצועים המוזיקאליים של התלמידות החרדיות, וציינו את היכולת הגבוהה שיש לכולן. אחת השופטות מארה"ב אף ביקשה להותיר מכתב תודה והערכה על מה שחוותה בתחרות בקונסרבטוריון רון שולמית וכתבה: "אני התרגשתי מאוד להיות חלק מהאירוע המקסים הזה שבו היה כל כך נחמד לראות כל כך הרבה ילדים מוכשרים ומאומנים היטב בכלי נגינה. באמצעות אמנות מדהימה כמו המוסיקה שנעשית בצורה מקצועית, זה מאוד חשוב לעודד התפתחות אישית של ילדים".

לקונסרבטוריון רון שולמית בירושלים אשר קיים מעל 100 שנה, בוגרים מוסיקאים מפורסמים בישראל ובעולם. הקונסרבטוריון שמקיים חוגים רבים במגוון כלים ע"י מיטב המורות לתחום, זוכה כיום לניהולו המקצועי של המאסטרו ד"ר אורי ברנר – קומפוזיטור ידוע ובעל שם בכל העולם, אשר פועל לקדם כל תלמיד לפי יכולתו ולהעניק לו את המשמעות שמאחורי תורת המוסיקה, פיתוח שמיעה וכדו' כשלכל זה מתווסף כמובן ליווי חינוכי ייחודי עם דגש לבניית ריכוז, ביטחון עצמי ויכולת למידה אצל כל תלמידה.



0 תגובות